لزوم مهندسی مجدد پایانه‌های بندری کشور با استفاده از دانش بومی/ افزایش سهم بنادر در کریدورها با ارائه خدمات ارزنده

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر لزوم بازمهندسی پایانه های بندری کشور گفت: باید با دانش بومی و مهندسی موجود در کشور و استفاده از تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدید، میزان بهروه‌وری و ارتقاء خدمات بندری را در آنها افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ عادل دریس در سخنان افتتاحی همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: این همایش برای اولین بار در سطح بنادر کشور برگزار شد و امیدوارم با برگزاری اینگونه نشست های تخصصی شاهد بهره وری بیشتر در ارتقاء خدمات رسانی به مشتریان و تجار باشیم.

وی با بیان اینکه بنادر باید در حین فعالیت خود موجبات توسعه شهری را نیز فراهم کنند، افزود: عمده موضوعاتی که متخصصین تخلیه و بارگیری روی آن تاکید دارند این است که در دنیای اقتصاد امروز، شناسایی مستمر فرصت ها  و استفاده از آنها جزو ضروریات است و بنادر باید تلاش کنند تا با افزایش بهره‌وری، قیمت تمام شده و زمان ارائه خدمات را کاهش داده و همزمان ایمنی و کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهند.

دریس با بیان اینکه بنادر با انجام فعالیت های یاد شده به آنچنان توانایی خواهند رسید که حتی بتوانند مسیر کریدورها را تغییر داده تا از فرصت های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند، خاطرنشان کرد: هم اکنون ترانزیت کالا در کریدور شمال به جنوب شروع شده و جمهوری اسلامی ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خوبی که در منطقه خاورمیانه دارد، می تواند با ارائه خدمات بسیار ارزنده در بنادر کشور، سهم خود را از این فرصت به وجود آمده بیشتر کنیم.

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه با واگذاری بخش ترمینال اپراتوری بنادر به بخش خصوصی و همچنین نظارت سازمان بر آنها انتظار می‌رود با تغییر رویکردها، کیفیت ارایه خدمات به مشتری ها افزایش یابد گفت: همچنین با افزایش سرعت بروزرسانی شاخص ها، بهره‌وری نیز رشد خواهد یافت.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که  با دانش بومی و مهندسی موجود در کشور، پایانه های بندری کشور را مهندسی مجدد کرده و با استفاده از تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدید، میزان بهروه‌وری و ارتقاء خدمات بندری را در آنها افزایش دهیم.

دریس با بیان اینکه استفاده از نیروی انسانی با انگیزه، علاقه مند و مسلط به دانش روز بسیار ضروری و تاثیرگذار است، یادآور شد: باید بتوانیم با استفاده از تخصص نیروها به بالاترین بهره‌وری برسیم و با اقتصادی کردن کریدورها، مسیر عبور کالا از کشورهای همسایه را به سمت داخل کشور هدایت کرده و از این فرصت بوجود آمده نهایت بهره را ببریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امور بندری قلب یک بندر است/ ارتقای یک بندر در گروی افزایش بهره وری و تقویت نظارت بر امور بندری است/ افزایش 6 هزار تنی نرم تخلیه و بارگیری روزانه با اعمال کنترل و نظارت در بندر انزلی

س بهمن 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، امور بندری را قلب یک بندر توصیف کرد و‌گفت : اگر بخواهیم یک بندر را ارتقا دهیم باید از طریق امور بندری اقدام کنیم تا بتوانیم بهره وری را بالا برده و با کاهش زمان ماندگاری کشتی […]

همچنین بخوانید: