تولید سالانه ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: تولید سالانه استان ما در حال حاضر بیش‌از ۳۰ هزار تن است که در حال افزایش این ظرفیت هستیم.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: لرستان با توجه به شرایط اقلیمی و میزان آب سطحی و زیرسطحی که دارد یکی از استان‌های پرآب کشور است.

وی ادامه داد: در شمال استان و در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، دورود یک ظرفیت خوبی جهت پرورش ماهیان سردآبی داریم و در جنوب استان و در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و رومشکان شرایط بسیار خوبی جهت پرورش ماهیان گرم‌آبی و خاویاری در استان داریم.

بیرانوند بیان کرد: شرایطی که لرستان دارد با توجه به منابع آبی و ظرفیت نیروی انسانی و نیروی کار خوب در استان و زمینه‌هایی که داریم، ظرفیتی است که می‌توانیم تولیدات خوبی را در حوزه‌های مختلف آبزی‌پروری داشته باشیم.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: بهره‌وری و بهره‌مندی از آب متأسفانه در کشور به ویژه در استان ما پایین است، آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌هایی است که مصرف آب بسیار پایینی دارد.

وی تصریح کرد: می توانیم آب و تولید آبزیان را داشته و بهره‌وری از آن را افزایش دهیم.

بیرانوند بیان کرد: علی‌ رغم وجود این ظرفیت‌های خدادادی در استان متأسفانه در سال‌های قبل ازانقلاب کارهای خوبی در این زمینه انجام نشده است، یعنی ما این همه ظرفیت داشتیم چه در حوزه کشاورزی و شیلات، کارهایی را که واقعاً به نفع مردم باشد در راستای کمک به مردم و اقتصاد مردم باشد انجام نشده بود.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: در حوزه شیلات تا قبل از بهمن ۵۷ تولید ماهی فقط در استان‌های ساحلی کشور رایج بود و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و اقدامات کارشناسی شده در راستای طرح آمایش سرزمینی ادارات کل شیلات در سال‌های اولیه دهه ۷۰ در برخی از استان‌های غیرساحلی تشکیل و تولید آبزیان در مناطقی مانند لرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در سنوات قبل از انقلاب امتیاز شیلات و حتی صید ما در دریای شمال با روس‌ها بود و استان‌های داخلی نادیده گرفته شده و از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شد.

بیرانوند بیان کرد: بعد از انقلاب شرکت سهامی شیلات ایران تشکیل و مدیران عامل در سال ۷۳ در استان‌ها تشکیل و این ظرفیت شناسانده شد.

مدیرکل شیلات لرستان ادامه داد: تولید استان ما در حال حاضر بیش‌از ۳۰ هزار تن است که قبل از انقلاب کل تولید شیلات کشور ۳۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: تولیدات ما در حوزه صید صیادی و آبزی‌پروری در کشور بیش‌از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

بیرانوند تصریح کرد: به دنبال این هستیم که ظرفیت استان را چند برابر کنیم؛ ما در حوزه‌های مختلف جا برای رشد و توسعه آبزی‌پروری داریم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خسارات آلودگی دریایی در حوزه توسعه اقتصاد دریامحور: از خزر تا خلیج فارس

پ اسفند 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه هرچند یکی از معضلات پرتکرار، زیانبار و ظاهرا لاینحل کشور، آلودگی هواست و طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در پاییز امسال، سالانه ۷ میلیارد دلار خسارت به بار می‌آورد، با این حال، توجه به «آلودگی دریایی» و پیامدهای خسارت‌بار آن در حوزه اقتصاد و محیط‌زیست، مغفول […]

همچنین بخوانید: