افزایش ۱۶۱ درصدی کشفیات آبزیان در کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/لرستان فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات کشور از افزایش ۱۶۱ درصدی کشف انواع آبزیان در کشور خبر داد.

هادی دیده‌ور در گفت‌وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: با تمام سعی و تلاش همکاران در یگان حفاظت استان‌های ساحلی و پشتیبانی مدیران کل از لحاظ نیرو و تجهیزات و بحث مالی توانستیم در بحث صیانت از دریا و حمایت از صیادان مجاز و برخورد با صیادی غیرمجاز شاهد افزایش کشف انواع آبزیان به ۱۶۱ درصد بتوانیم کشفیات را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امسال شاهد افزایش صید پره در دریای خزر بودیم.

دیده‌ور افزود: در تلاش هستیم با حمایت و پشتیبانی همه دست‌اندرکاران در سازمان شیلات و تلاش و کوشش یگان حفاظت بتوانیم به نحو خوبی از منابع آبی دریا صیانت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات کشور تصریح کرد: درخصوص تشکیل پرونده و در سطح دریا برخورد با صیادی غیرمجاز و صیادانی که مجوز دارند اما نوع صید آن‌ها غیرمجاز است، کمیسیون تخلفات صیادی را در شهرستان‌ها و استان‌ها برگزار و پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم که برخوردهای قضایی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که قانون برخورد با صیادی غیرمجاز متناسب به جرم الان نیست، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در مجلس این قانون را تصویب و مجازات صید و صیادی غیرمجاز را افزایش دهیم که به نوعی بازدارنده باشد.

دیده‌ور ادامه داد: در سال گذشته شاهد کاهش پرونده‌های تشکیل شده از لحاظ نوع تخلفات بودیم و این نیز به دلیل پیشگیری و تذکرات همکاران یگان حفاظت در سطح دریاها و آموزش‌های قبل از شروع فصل صید بود.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عاملان واگذاری غیرقانونی مزارع میگو تحت پیگرد قرار می گیرند

پ اردیبهشت 21 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی واگذاری اراضی پرورش میگو اظهارکرد: مزارع پرورش میگو در شهرستان گمیشان که در گذشته به صورت غیرقانونی واگذار شده مطابق قانون خلع ید شوند. استاندار گلستان افزود: مدیرانی که در گذشته در راستای واگذاری […]

همچنین بخوانید: