شناور بویه‌گذار بندر امام نوسازی و وارد چرخه عملیاتی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانتوردی، محمد نظری معاون فنی و نگهداری این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت: کشتی بویه‌گذار مهر با 60 سال قدمت از جمله شناورهای استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی است که با توجه به ضرورت حفاظت و صیانت از تجهیزات استراتژیک دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در داک یارد مجتمع بندری امام خمینی(ره) تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.

نظری، نوسازی بخشهای مختلف شناور مذکور مشتمل بر تعویض ورق، بازسازی دکوراسیون، بازسازی سیستم برق و الکترونیک را از مهم‌ترین بخش‌های تعمیرات عنوان کرد و گفت: به منظور نصب دیزل همزمان با تعمیرات زیرآبی شناور، محاسبات اولیه مهندسی و طراحی  به این منظور بر اساس الزامات مؤسسه رده‌بندی انجام شد.

وی تأمین دو دستگاه دیزل رانش، دو دستگاه ژنراتور و باز کردن و خروج 4 دستگاه دیزل قدیمی را از مراحل دیگر این فرآیند تعمیراتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افزایش ضریب ایمنی در هنگام ارائه خدمات کمک ناوبری در حوزه بنادر جنوب، حفظ آماده به کاری شناور استراتژیک و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات را از اهم اهداف این تعمیرات به شمار می‌آید.

معاون فنی و نگهداری با اشاره به اینکه  انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی ۵ ساله و در دو نوبت 2.5 سال انجام می‌گیرد، تشریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با تأمین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی و ایمنی جان خدمه شناورها همواره به این مهم اهتمام ویژه‌ دارد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار دبیر اتاق بازرگانی تهران درباره فاصله گرفتن ایران از زنجیره ارزش جهانی

س بهمن 24 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز بهمن عشقی دبیر اتاق بازرگانی ایران سه شنبه ۲۴ بهمن در پنل جایگاه ایران در زنجیره ارزش جهانی که در دومین روز از همایش اقتصاد دریا محور ایران برگزار شد نسبت به دور افتادن ایران از زنجیره ارزش جهانی هشدار داد. به گزارش خبرنگار […]

همچنین بخوانید: