استقرار ۵۰ بازرس توسط بندر خرمشهر در اسکله‌های گردشگری دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید امین نجفی‌زاده ساعتی قبل در جریان بازدید فرماندار ویژه خرمشهر از اسکله‌های گردشگری دریایی در رودخانه کارون، اظهار دا‌شت: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های کم نظیر خرمشهر است که هر ساله با استقبال گسترده مسافران نوروزی و گردشگران از جای جای کشور رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود چنین ظرفیتی در شهر و به منظور اشاعه فرهنگ دریایی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این حوزه، ۸ پست اسکله گردشگری در ۴ نقطه رودخانه کارون توسط اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ایجاد شد. 

معاون امور دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته بندر خرمشهر تمام آمادگی و تمهیدات لازم را برای استقبال باشکوه از مسافران نوروزی و گردشگران به هنگام استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی اندیشید، تا تجربه شیرینی از تفریح‌های آبی در خرمشهر برای مسافران و شهروندان رقم بخورد. 

نجفی‌زاده با تاکید بر اینکه محدوده طرح ایمنی سفرهای نوروزی در رودخانه کارون از ابتدا دهانه کارون تا انتهای پل آزادی است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ بازرس در محدوده طرح گردشگری برای اطمینان از ایمنی مسافران و گردشگران فعال هستند. 

وی بیان کرد: استقرار ۸ فروند شناور ناجی، ۲ فروند گلف سپاه به منظور تامین امنیت دریانوردی و توزیع جلیقه نجات بین مسافران و گردشگران، نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و همچنین ورود برای انجام عملیات نجات در صورت بروز مشکل، از دیگر اقدامات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در طرح ایمنی سفرهای نوروزی است. 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد 93 درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال گذشته

چ فروردین 8 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سعید کیا کجوری با تشریح عملکرد اداره کل در سال 1402 گفت : همچنین عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در این مدت در بخش صادرات کالا، از رشد 246 درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی برخوردار بوده است . […]
رشد 93 درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال گذشته

همچنین بخوانید: