برگزاری مانور نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی گوآم

یگان پاسیفیک آمریکا اعلام کرد، بزرگترین مانور نظامی با حضور نیروی دریایی آمریکا قرار است اواخر ماه جاری میلادی در نزدیکی گوآم برگزار شود.

برخاستن و نشستن هواپیمای جنگنده از روی ناو هواپیمابر نیمیتز نیروی دریایی آمریکا

به گزارش مارین‌پرس،  یک ناو هواپیمابر و یک فروند کشتی آبی-خاکی از نیروی دریایی آمریکا به همراه بیش از ۱۰۰ جنگنده در این مانور نظامی حضور خواهند داشت.

هشتمین مانور دریایی موسوم به “سپر نیرومند” قرار است در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر سال جاری میلادی در نزدیکی ساحل گوآم برگزار شود و در این مانور بیش از ۱۱ هزار تن پرسنل نیز حضور دارند.

ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز، یو.اس.اس رونالد ریگان به همراه کشتی آبی – خاکی یو اس اس آمریکا، یو.اس.اس نیو اورلئانز و ناو یو.اس.اس جرمن‌تاون در این رزمایش به کار برده می‌شوند.

مایکل بویل،‌ مدیر عملیات دریایی یگان پاسیفیک آمریکا گفته است: رزمایش‌هایی مانند سپر نیرومند به نیروهای آمریکایی این فرصت را می‌دهد تا در مفاهیم جنگی نظیر عملیات گروه ضربتی در شرایط آموزشی نبرد مشترک به منظور تقویت و بهبود همکاری شرکت کنند. این برای ما بسیار مهم و حیاتی است که به متحدان و شرکایمان نشان دهیم که به تعهداتمان به یک منطقه آزاد هند-پاسیفیک پای‌بندیم.

این رزمایش چند هفته پس از رزمایش “حاشیه پاسیفیک” انجام می‌شود که در ساحل هاوایی برگزار شد و در آن نیروهای دریایی از کشورهای متحد در آن حضور داشتند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرجان‌های خلیج فارس در خطر نابودی هستند

ش شهریور 22 , 1399
رییس مرکز اقیانوس شناسی بندرعباس گفت: مرجان های خلیج فارس به دلایل مختلف از جمله آلایندگی، گرمایش زمین و عوامل انسانی در خطر نابودی قرار دارند و براساس برخی برآوردها تا ۹۰ درصد این مرجان‌ها از بین رفته‌اند.
تپه مرجانی خلیج فارس

شاید برای شما جالب باشد