موشن گرافی اولین ناوشکن ایران

در این موشن گرافی با تاریخچه طراحی و ساخت اولین ناوشکن بومی ایران، ناوشکن جماران، در کارخانجات نیروی دریایی ارتش را تماشا کنید.

زمان تماشا: 1.5 دقیقه
مشاهده ویدئو در یوتوب

به گزارش مارین‌پرس، در سال 1378 همزمان با فرمان رهبر انقلاب، روند طراحی و ساخت ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد در مجموعه کارخانجات صنعتی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آغاز شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مکُران درکورسوی امید دسترسی به مناطق مرکزی

چ تیر 7 , 1402
يکی از دغدغه های مهم در توسعه سواحل و بنادر ايران، سهولت دسترسي به مناطق مرکزی ايران و همچنين نقاط مرزي بوده است که چهار هدف اصلي را دنبال کرده است؛ افزايش درآمد ترانزيت کالا، افزايش درآمد گردشگي، افزايش جمعيت و احياي مناطق متروکه ايران که در مجموع می توان آن را عامل بهبود آمایش سرزمین ایران دانست. افزايش جمعيت ميليوني سواحل مکران يکي از مطالبات مهم رهبري از سال ۸۸ بوده است که تاکنون چندان توفيقي نداشته است. از طرفي به گفته کارشناسان حمل و نقل، درآمد ترانزيت ايران مي تواند با توجه به موقعيت جغرافيايي ايده آل ايران و قرار گرفتن در مسير کريدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، درآمدي پايدار، بيش از درآمد نفت براي ايران ايجاد کند. يکي از مهمترين عوامل تحقق اين اهداف، اتصال آزادراهي بنادر و سواحل به مرکز و نقاط مرزي ايران است. سوالي که همواره مطرح بوده است اين است که آيا دسترسي آزادراهي براي سهولت دسترسي به اين مناطق فراهم شده يا خواهد شد؟ آيا در اسناد بالادستي قوانين ايران، اين ضرورت درک و لحاظ شده است؟
اسکله صیادی بندر بریس

شاید برای شما جالب باشد