نیروی دریایی نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

سرپرست دفتر نمایندگی شمال غرب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز با بیان این که نیروی دریایی تنها نیروی نظامی بین المللی و نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نیروی دریایی به عنوان دیپلماسی دریایی وزارت خارجه عمل می کند، زمانی که شناور ما با پرچم جمهوری اسلامی ایران وارد آب های آزاد می شود و از کنار بسیاری از کشورهای خارجی مانند اسرائیل غاصب عبور می کند، این کشور نمی تواند از خود عکس العملی نشان دهد.

به گزارش مارین نیوز، ناخدا یکم فضلی قلی نژاد در بازدید از غرفه ایسنا در دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان در گفت وگو با خبرنگار این رسانه، با بیان این که دفتر نمایندگی در طول سال سه دوره استخدام و پذیرش برای جذب نیرو برگزار می کند، اظهار کرد: بیشتر علاقمند به جذب نیرو از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هستیم؛ چرا که جوانان این استان از غیرت، استقامت و آستانه ی تحمل بالا و ولایت مداری زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: جذب نیرو برای کارمندی نیروی دریایی در سه مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا از 15 آبان ماه سال جاری انجام می شود، همچنین جذب نیرو در دانشکده  ی افسری نیز از دوم آذرماه آغاز می شود افرادی که دارای مدرک دیپلم رشته های نظری ریاضی فیزیک و علوم تجربی هستند می توانند به آن اقدام کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی شمال غرب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز با اشاره به برگزاری آزمون درجه داری در تمامی مقاطع دیپلم، افزود: این پذیرش در تمامی مقاطع دیپلم انجام خواهد شد و در حال حاضر نیز افراد می توانند برای پذیرش با ارائه ی مدارک لازم اقدام کنند، در تیرماه سال آتی نیز برای این افراد در سطح کشوری و استخدام در نیروی دریایی آذربایجان شرقی آزمون برگزار می شود.

وی حضور دفاتر فعال نمایندگی نیروی دریایی در استان هایی که راهی به دریا ندارند را یکی از سیاست های نیروی دریایی عنوان کرد و گفت: این دفاتر برای شناخت و معرفی اهمیت دریا و درراستای منویات رهبری در استان های فاقد دریا مستقر شده است.

قلی نژاد ادامه داد: دفاتر نمایندگی شمال غرب نیروی دریایی مستقر در تبریز، در چهار محور از جمله جذب و استخدام نیرو به نیروی دریایی، رسیدگی امور ایثارگران و بازنشستگان و ایجاد ارتباطات مردمی فعالیت می کند.

وی با بیان این که طی سنوات گذشته تاکنون نزدیک به 120 نفر از آذربایجان شرقی وارد نیروی دریایی شده اند، گفت: در حال حاضر از سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل 350نفر بازنشسته نیروی دریایی وجود دارد.

وی افزود: دفتر نمایندگی شمال غرب توانسته آمار خوبی درجذب نیرو نسبت به سایر استان ها کسب کند.

وی یادآرو شد: دفتر نمایندگی شمال غرب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خیابان آزادی تبریز جنب بیمارستان امام علی ارتش مستقر است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صرفا يک برج کنترل يا يک نماد شهري فاخر و مرکز يک مجموعه گردشگري

ی آبان 5 , 1398
ساليان طولاني بود که هيچ‌ يک از شهرهاي ساحلي ايران داراي يک سازه فاخر مهندسي به عنوان نماد شهري نبودند. اکنون خبرهايي از شروع احداث برج کنترل بندر چابهار، به عنوان بلندترين سازه بندري کشور منتشر شده است که اين نويد را ميدهد که چابهار اولين شهر ساحلي کشور و دومين شهر کشور است که صاحب يک سازه مهندسي فاخر و مرتفع به عنوان يک نماد شهري مي شود. اما براي تحقق اين آرزوي ديرينه بايد به نکاتي توجه داشت که بدانها در ذيل اشاره مي شود.
برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید بهشتی چابهار

شاید برای شما جالب باشد