بندر چابهار یکی از ورودی‌های مهم کالاهای اساسی به کشور است

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اینکه بندر چابهار یکی از ورودی‌های مهم کالاهای اساسی به کشور است، گفت: دولت و نظام برای توسعه سواحل مکران و بندر چابهار عزم جدی دارد.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، حسین مدرس خیابانی در نشست کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان که در فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار داشت: بندر چابهار فرصت بسیار خوبی برای ترانزیت کالا و صادرات دارد از همین رو باید تمامی فرآیندها برای استفاده مناسب از این فرصت تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی کرده است، افزود: استفاده از گذرگاه‌های مرزی و ظرفیت دریا به منظور توسعه صادرات و واردات می‌تواند وضعیت استان سیستان و بلوچستان را متحول کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بندر چابهار به زودی به یکی از ورودی‌های مهم کالاهای اساسی به کشور تبدیل می‌شود، ادامه داد: دولت و نظام برای توسعه سواحل مکران و بندر چابهار عزم جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مخازن ۱۰۰ هزار تنی روغن در بندر چابهار زمینه ورود و ذخیره سازی کالای اساسی در این بندر را اضافه می‌کند، گفت: بنیاد مستضعفان نیز در خصوص ورود روغن به عنوان کالای اساسی در زمینه زیرساخت‌ها و انبارهای نگهداری در بندر چابهار مشارکت می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های بی نظیر استان سیستان و بلوچستان است که برای ما هم خیلی مهم است تا اکتشافات، فرآوری و صادرات آنها را سریع‌تر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد دلار کشفیات معادن افغانستان است، تصریح کرد: در ایام کرونا هیچ محدودیتی برای صادرات، واردات و تولید محصولات نداریم و همچنان در حال فعالیت برای رفع مشکلات و نیازهای بازار هستیم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی در «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر»

ج تیر 20 , 1399
کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده گردان تکاوران در خرمشهر را روایت می‌کند.
خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی در «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر»

شاید برای شما جالب باشد