ضرورت بهره‌برداری اصولی از سواحل دریا/آزادسازی ۸۵ درصد از سواحل کاسپین

استاندار مازندران بر بهره‌برداری اصولی از سواحل تأکید کرد و گفت: تصرف سواحل با ساخت و سازهای شخصی از مشکلات اساسی سواحل استان بود که در حال حاضر با تلاش‌های فراوان ۸۵ درصد آزادسازی صورت گرفته است.

تاکید استانداری مازندران بر آزادسازی سواحل
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نشست بررسی مشارکت بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های سالم‌سازی سواحل با بیان اینکه طرح‌های بسیج سازندگی در سلامت فرهنگی سواحل حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: در سال‌های متمادی سواحل در برنامه‌های توسعه‌ای استان مطرح نبود.

وی بر بهره‌برداری اصولی از سواحل تأکید کرد و افزود: تصرف سواحل با ساخت و سازهای شخصی از مشکلات اساسی سواحل استان بود که در حال حاضر با تلاش‌های فراوان ۸۵ درصد آزادسازی صورت گرفته است.

حسین‌زادگان به آزادسازی سواحل از سوی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی اشاره کرد و گفت: از ۱۵ درصد باقی مانده پنج درصد مربوط به نیروهای مسلح است که امیدواریم به زودی شاهد همکاری این نهادها در این خصوص باشیم. 

استاندار مازندران، ساخت اسکله‌های گردشگری را از طرح‌های مهم دیگر استان در بهره‌برداری اصولی از سواحل استان بشمرد و بیان کرد: در حال حاضر جانمایی ۱۳۴ نقطه در سواحل برای سرمایه‌گذاری این‌ پروژه‌ها انجام شده و بسیج سازندگی نیز می‌تواند در این اجرای این پروژه‌ها مشارکت کند.
 
این مسؤول از پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این بخش خبر داد و یادآور شد: ایجاد شرایط مناسب برای هموطنان جهت گذراندن اوقات فراغت در سواحل استان مازندران امری ضروری است و از طرح‌های سلامت فرهنگی نیز در این نقاط استقبال خواهیم کرد. 

وی وجود نقاط حادثه‌خیز در سواحل استان که خارج از طرح های سالم‌سازی است را موجب غرق شدن مسافران دانست و گفت: بسیج سازندگی می‌تواند با اجرای طرح‌هایی در این نقاط ضمن اینکه از ایجاد حادثه جلوگیری کند، با اجرای برنامه‌های فرهنگی شرایط مناسبی را برای خانواده ها فراهم کند. 

به گزارش مارین‌پرس؛ در این نشست سرهنگ مسلمی فرمانده سپاه کربلا و مدیران استانی و کشوری بسیج سازندگی نیز به بیان دیدگاه‌ها و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در سواحل پرداخت و خواستار حمایت‌های استانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پروژه‌های عمرانی جهت بهبود وضعیت فرهنگی ساحل شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان متخصصان ایرانی

پ مرداد 2 , 1399
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیدار با حمید رضائیان اصل مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بر لزوم تقویت و تعمیق تعاملات بین دستگاه‌های همکار با التزام عملی به شعار جهش تولید تاکید کرد.
دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مدیرعامل کشتی سازی ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد