افزایش چهار برابری سفارش ساخت شناور در پایتخت دریایی ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان فعال‌ترین کانون صادرات شناورهای تولید داخل است از افزایش حدود چهار برابری سفارش ساخت شناور در پایتخت دریایی ایران خبر داد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، اله مراد عفیفی‌پور بعدازظهر امروز اظهار داشت: سهم عمده تأمین مالی شناورهای ساخت داخل از محل بسته‌های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی و در قالب تسهیلات وجوه اداره شده این سازمان است.

وی افزود: با در نظر گرفتن شناور تولید داخلی که امروز با ظرفیت 158 صندلی به ناوگان دریایی کشور اضافه شد تعداد ناوگان مسافری فعال در مسیرهای دریایی بین جزیر قشم به بندرعباس و قشم به هرمز و لارک به 39 فروند افزایش یافت و امروز 4100 نفر صندلی در این بخش داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناوری که امروز با همت متخصصان داخل به بهره‌برداری رسید دارای ظرفیت 158 صندلی شامل 15 صندلی کلاس تجاری و 143 صندلی کلاس عادی است.

عفیفی‌پور افزود: استان هرمزگان 43 کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، آلومینیومی، فایبرگلاس و فلزی دارد و کانون اصلی تولید شناورهای دریایی ایران است.

وی گفت: 60درصد متقاضیان سفارش ساخت شناور در استان از دیگر استان‌های جنوبی کشور هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  بیان کرد: صنایع دریایی از جمله صنایع اشتغالزا در کشور است. شناورهای تولید شده در کارخانجات شناورسازی استان هرمزگان مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی و را با رعایت استاندارد تحت کلاس مؤسسات رده‌بنده ایرانی تولید و صادر می‌شوند.

عفیفی‌پور افزود: استان هرمزگان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناورهای دریایی در ایران است و روند ثبت سفارش ساخت شناورها در چهار ماه نخست سال 98 در این استان حکایت از رشد فزاینده دارد؛ تعداد سفارش ساخت شناور در این مدت به 72 فروند رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 22 درصد بود افزایش 327 درصدی دارد که حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است.

وی گفت: هرمزگان در سال گذشته موفق به کسب سهمیه ساخت 180 فروند در این رابطه شد.

منبع: فارس

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امکان ‌تعمیر سالانه 58 کشتی در تنگه هرمز/سرمایه‌گذاری 2.2 میلیارد دلاری در صنعت دریایی

س مرداد 22 , 1398
تهیه برنامه تعمیر دوره‌ای 5 سال آینده شناورهای کشور، پایدارسازی 100هزار شغل در ساخت و تعمیر شناور، ظرفیت سالانه تعمیر 58 کشتی در تنگه هرمز، جزئیات تخصصی‌سازی پنج قطب کشتی‌ساز در کشور و سرمایه‌گذاری 2.2 میلیارد دلاری دولتی در صنعت دریایی، از موضوعاتی است که رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی در آخرین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها مطرح کرد.
سیامک سید مرندی - رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی

شاید برای شما جالب باشد