لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل دولت‌های ساحلی کاسپین

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: لایحه 12 ماده‌ای موافقت نامه بین دولت‌های ساحلی دریای کاسپین در زمینه حمل و نقل در این کمیسیون تصویب شد که بر همین اساس این کشورها براساس منافع متقابل با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

کشورهای حوزه دریای کاسپین

به گزارش مارین‌پرس، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نشست لایحه موافقت نامه بین دولت‌های ساحلی دریای کاسپین در زمینه حمل و نقل بود که در ۱۲ ماده تدوین شده بود بحث و بررسی و در نهایت تصویب شد. 

وی در همین راستا افزود: بر اساس این لایحه طرف‌های این توافق‌نامه براساس اصول برابر و منافع متقابل در زمینه حمل و نقل در دریای کاسپین با یکدیگر همکاری خواهند داشت.ضمن اینکه براساس این توافق‌نامه  حمل و نقل مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه تسهیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در بخش دیگر این نشست لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس بحث و بررسی قرار گرفته و تصویب شد که براساس این تفاهم‌نامه که در ۱۴ ماده تدوین شده است توافقی بین متصدیان حمل و نقل دو کشور در نظر گرفته شده تا بستری مناسب برای حمل و نقل مسافر و کالا بین دو کشور ایجاد شود.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ماهی و میگو از سفره ساحل‌نشینان بوشهر حذف شد

د شهریور 17 , 1399
با گرانی قیمت آبزیان از جمله ماهی و میگو، خرید آن برای ساحل نشینان بوشهری در کنار خلیج فارس دشوار کرده و مصرف آن در سبد غذایی آنان را کاهش داده یا حذف کرده است.
ماهی و میگو و آبزیان

شاید برای شما جالب باشد