بارگیری سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی +فیلم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه فاز 14 پارس جنوبی یکی از مصادیق تحقق رونق تولید است و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان پیمانکار مجموعه وزارت نفت در این پروژه عمل کرده و ساخت این سکو افتخاری برای ما و مجموعه وزارت نفت است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، محمدباقر عالی اظهار کرد: سکویی که امروز بارگیری شد یکی از بخش‌های پروژه فاز 14 پارس جنوبی است.

وی افزود: وقتی این سکو در فاز 14 پارس جنوبی نصب شود روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز ترش استخراج، 25 هزار بشکه میعانات و 100 تن گوگرد به توان تولید کشور در حوزه گاز و انرژی افزوده می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این پروژه یکی از مصادیق تحقق رونق تولید است و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان پیمانکار مجموعه وزارت نفت در این پروژه عمل کرده و ساخت این سکو افتخاری برای ما و مجموعه وزارت نفت است.

عالی تصریح کرد: خوشبختانه به سهولت، سرعت و با هزینه کمتر و کیفیت بسیار بالاتر صاحب این تجهیز و سازه در مجموعه پارس جنوبی می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: فاز 14 پارس جنوبی چهار سکو داشته، هر چهار سکو را مجموعه کشتی‌سازی فراساحل ساخته و وجه تمایز سکوی چهارم نسبت به سکوهای اول میزان بهره‌مندی از دانش فنی، توان تأمین داخلی و تعمیق ساخت داخل هم در مقایسه با سکوهای یک تا سه و هم در مقایسه با سایر سازندگان در سطح بین‌المللی خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: از فاز یک تاکنون کشتی‌سازی فراساحل به توان فنی و تکنولوژیکی رسیده که اگر امروز قرارداد را شروع کنیم و تأمین مالی آن مناسب انجام شود در 18 ماه توان ساخت این سکو را داریم.

عالی خاطرنشان کرد: در مورد زمان ساخت این سکو نمی‌توان صحبت کرد دلیل آن‌هم این است که در برخی از زمان‌ها کاملاً حساب‌شده و برنامه‌ریزی‌شده برای کاری که در فاز 14 و تنبک در حال انجام است سرعت ساخت تنظیم‌شده است اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم زمان ساختش حتماً کمتر از سایر فازهاست.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم

ش خرداد 25 , 1398
مدیرعامل ایزوایکو گفت: افتخار می‌کنیم که بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی به کار رفته ایرانی است.

شاید برای شما جالب باشد