به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم

مدیرعامل ایزوایکو گفت: افتخار می‌کنیم که بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی به کار رفته ایرانی است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز،حمید رضائیان اصل اظهار کرد: پروژه سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی یک دستاورد بزرگ ملی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور و حاصل کار و تلاش مهندسین و متخصصی حوزه صنایع دریایی کشور است.

وی افزود: این پروژه با استارتی که برای عملیات بارگیری خورد درواقع آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی است که با نصب آن، پکیج کامل می‌شود، در این مقطع خاصی که کشور در آن قرار دارد و با وجود تحریم‌ها  امروز کاری انجام شده که ارزش مهندسی بسیار بالایی دارد.

مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد: شاید در مقطعی بدون حضور خارجی‌ها حتی نمی‌توانستیم این سکو را تکان دهیم، ساده‌ترین دستاوردی که در این پروژه داشتیم این بوده که این سکو را به‌راحتی از روی زمین بلند کردیم و روی کشتی گذاشتیم.

رضائیان اصل عنوان کرد: بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در این سکو است ایرانی شده و یکی از افتخارات صنعت کشتی‌سازی کشور، ایزوایکو این است که با مشارکت خیلی از شرکت‌های داخلی این فضا و بستر را فراهم کرده و امروز بخش‌های زیادی از این تجهیزات امروز در خود کشور ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سختی که در دوره دوم تحریم‌ها اتفاق افتاده علی‌رغم همه سختی‌ها امروز برجستگی که در کشتی‌سازی و ایزوایکو وجود دارد این است که ما به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم.

مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: این مسئله برای ما یک برند شده و اینکه وارد این عرصه در حوزه مهندسی شدیم یک دستاورد بزرگ و معنی واقعی ما می‌توانیم است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم

  1. در زمینه ساخت به توانمندیهای خوبی رسیده ایم ولی رسیدن به مرز دانش کشتی سازی تا حد زیادی دور از ذهن هست. بسیاری از مطالبی که در دنیا 50 سال پیش پرونده آن بسته شده و منتشر هم شده ما بدلیل بی اطلاعی از آنها هنوز داریم در قالب پروژه کارشناسی ارشد و دکتری ! تعریف میکنیم .
    در حوزه دانش فنی تلاشهای خوبی در سالهای اخیر شده ولی هنوز تا مرز دانش خیلی خیلی فاصله داریم. یکی از علل آن این بوده که هدفمند کار نکردیم و تزها و تحقیقات پراکنده و متفرقی انجام دادیم که نه تنها خروجی دانشی مشخصی ندادند بلکه منتشر هم نشدند تا اسناد علمی مناسبی داشته باشیم.

    و یک سوال:
    تعداد انگشت شماری کتاب لاتین در دنیا وجود دارند که جزء رفرنس های اصلی این رشته هستند مانند کتاب سه جلدی PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE و چندین کتاب دیگر. آیا همین رفرنس های اصلی تاکنون ترجمه ومنتشر شده اند؟

    غیر از منابع انگلیسی، چند جلد کتاب روسی، آلمانی یا فرانسوی یا چینی و … را به زبان فارسی ترجمه کرده ایم؟
    وقتی ما از دانش موجود در دنیا بی اطلاعیم چطور میتوانیم در مرز دانش باشیم؟

    البته بحث توانایی ساخت با بحث دانش فنی طراحی باهم متفاوت است.

    یکی از اشکالات ما ایرانیها کلا اینست که وقتی به 10 درصد یک علمی میرسیم تصور میکنیم که به 120 درصد !! آن علم رسیده ایم و همین باعث توقف ما میشود چون ملتی که فکر میکند علم تام دارد دیگر برای چه تلاش بیشتری کند؟!

    به امید تلاشهای بیشتر و هدفمندتر. انشاء الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بارج 150 تنی در مکان جدید با موفقیت نصب شد/بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان

ش خرداد 25 , 1398
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام تعميرات اساسي و زيرآبي يك فروند اسكله فلزي شناور در بندر سيريك به منظور ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی در این بندر خبر داد.
نصب اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی

شاید برای شما جالب باشد