اسکله صیادی بحرکان به زودی تکمیل می‌شود

فرماندار هندیجان گفت: عملیات تکمیل اسکله صیادی بحرکان با فعالیت یک پیمانکار در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.

اسکله صیادی بحرکان بندر هندیجان خوزستان

به گزارش مارین‌پرس، علی بویری با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود در بندر هندیجان اشاره کرد و گفت: تکمیل اسکله صیادی بحرکان از جمله روشنایی، پمپ بنزین و … با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان که با سفر مدیر شیلات ایران به این شهرستان اخذ شده از سوی پیمانکار در حال انجام است.

او با بیان اینکه بیش از یک هزار قایق و ۱۶۰ لنج صیادی در ۲ اسکله بحرکان و سجافی در حال فعالیت هستند، افزود: با فعالیت این تعداد قایق و لنج در اسکله‌های مذکور، پارسال بیش از ۱۴ هزار تن ماهی صید شد که بیش از ۵۰۰ تن آن از طریق بندر سجافی صادر شده است.

بویری اظهار داشت: در بخش توسعه شیلات و آبزی پروری نیز طرح مطالعاتی ۲ هزار هکتار از اراضی حد فاصل دریا و رودخانه زهره شهرستان هندیجان و ۶ هزار هکتار منطقه بوطاهری انجام شده است که با تحقق آنها، ۲ هزار میلیارد تومان در بخش شیلات سرمایه گذاری خواهیم کرد.

فرماندار هندیجان ادامه داد: با آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح ۳۹۵ هکتاری و یک هزار و ۱۱۱ هکتاری در حوزه شیلات حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که برای ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و پیش بینی می‌شود تا ۲ سال آینده این شهرستان به قطب شیلات ایران تبدیل شود.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از بیکاری دریانوردان ایرانی تا ایجاد مکانیزم نظارتی مستقل بر نهادهای دریایی

ی مرداد 12 , 1399
احسان عسکری کارشناس صنایع و فناوری‌های دریایی و مدیرمسئول مارین‌پرس در یادداشتی به بررسی چالش به‌کارگیری دریانوردان ایرانی در ناوگان داخلی پرداخته است.
دریانورد ایرانی

شاید برای شما جالب باشد