رویداد تقاضامحور صنایع دریایی برگزار شد

رویداد تقاضامحور صنایع دریایی، توسط شتاب‌دهنده‌ی بادبان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری¬های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

برگزاری رویداد تقاضامحور صنایع دریایی توسط شتاب دهنده دریایی بادبان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، این رویداد در دو بخش سخنرانی مدعوین و نشست­‌های تخصصی ارائه‌­ی نیازمندی‌­ها -در زمینه‌­ها­ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) دریایی، پیشرانش و مدیریت و اقتصاد دریایی- برگزار شد.

در بخش اول جناب آقای مهندس نوتاش، نماینده­‌ی صندوق نوآوری و شکوفایی، و جناب آقای مهندس صفری، مدیرعامل موسسه­‌ی رده‌­بندی ایرانیان و دبیر رویداد، به اهمیت و لزوم برگزاری چنین رویدادهایی پرداختند. سپس نماینده‌­ی بادبان، جناب آقای مهندس فرمانی، ضمن معرفی شرکت بادبان و شرکت عطار، هلدینگ حامی و مشاور شرکت بادبان، خواستار توجه سازمان­‌ها و سرمایه‌­گذاران به پتانسیل بالای کشورمان در حوزه­‌ی دریا شدند.

اولین نشست تخصصی به منظور احصا نیازمندی‌­های شرکت‌­ها در حوزه‌­ی فناوری اطلاعات و ارتباطات دریایی،  با حضور جناب آقای مهندس آیت­‌الله‌­شیرازی، نماینده­‌ی شرکت رهیاب رایانه گستر، جناب آقای مهندس یابنده، نماینده‌­ی شرکت ملی نفتکش ایران و جناب آقای دکتر نظری، معاون مدیر عامل امور برنامه‌­ریزی و سیستم‌­های شرکت صدرا، برگزار شد.

برگزاری رویداد تقاضامحور صنایع دریایی توسط شتاب دهنده دریایی بادبان

در پنل پیشرانش، جناب آقای مهندس سرلک، نماینده­‌ی سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه، ارائه­‌ای از نیازمندی­‌­های مجموعه­‌ی خود داشتند و در نشست آخر که مربوط به مدیریت و اقتصاد دریایی بود، جناب آقای دکتر صاحبی از شرکت خلیج­‌فارس خط کیش،زیرمجموعه‌ای از شرکت هلدینگ تایدواتر،همچنین جناب آقای مهندس جاهد، نماینده­‌ی شرکت ایزوایکو، و جناب آقای مهندس الماسی که از طرف شرکت بادبان برای احصا نیازها مستقیما از یارد شرکت ایزوایکو بازدید کرده بودند، به ارا­ئه‌­ی نیازمندی‌­ها پرداختند.

نیازهای فنی مطرح شده در ارائه‌­ها عموما از جنس مهندسی معکوس، تعمیر، بهینه­‌سازی، معادل­‌سازی و ساخت قطعات به‌شمار می‌رفتند. بیمه‌­ها و گواهینامه‌­های دریایی، سیستم‌­های مدیریت یکپارچه­‌ی فعالیت­‌ها(EPR) و توسعه‌ی سیستم­‌های کنترلی به کار رفته در تجهیزات دریایی از دیگر نیاز­های مطرح شده در نشست­‌ها بودند.

برگزاری رویداد تقاضامحور صنایع دریایی توسط شتاب دهنده دریایی بادبان

تیم­‌های فناوری که طرح‌های پیشنهادی­شان جهت حل چالش­‌های مطرح شده تایید شود، وارد مرحله­‌ی عقد قرارداد و شتاب­دهی توسط شرکت بادبان خواهند شد و از حمایت شرکت عطار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برخوردار خواهند بود. تیم‌­ها و شرکت‌­های علاقه‌­مند می­‌توانند رزومه­‌ی خود را به ایمیل دبیرخانه‌­ی رویداد ارسال کنند و فایل نیازمندی‌­های شرکت‌­ها را دریافت نمایند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانند با بادبان تماس حاصل فرمایند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کرونا سبب کندی ساخت و تعمیر شناورها در ایزوایکو نشد

س شهریور 25 , 1399
مدیر تعمیرات شناورهای متوسط مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران گفت: کرونا سبب کندی ساخت وتعمیر شناورها در ایزوایکو نشد.
داک تعمیر کشتی دلفین شرکت پرشیا هرمز کشتی سازی ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد