مردمانِ لبِ دریا دیگر دغدغه آب شیرین ندارند

مجموعه آب شیرین کن ۹۰ میلیون متر مکعبی قرار است در چند فاز، آب مورد نیاز تمامی روستاها، شهرها و صنایع پارسیان در غرب هرمزگان را تامین کند.

به گزارش راد، سید علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر لزوم آبرسانی به روستاهای پارسیان، مقرر شد این طرح در چند فاز اجرا شود که در این رابطه مجوز شیرین‌سازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب دریا اخذ شده و پیمانکار در حال ساخت مجموعه است.

لازم به ذکر است منطقه ویژه پارسیان بیش از ۱۵ سال قبل تاسیس شد و تا قبل از دولت سیزدهم علاوه بر انفعال در همه حوزه‌ها، حتی هیچ اقدام موثری برای تامین آب مردم بومی منطقه انجام نشده بود اما اینک چهار پست اسکله این منطقه به بهره‌برداری رسیده و مطالعات ۱۹ اسکله دیگر در حال انجام است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و راهبردی این منطقه ویژه و همجواری آن با خلیج همیشه فارس، مردم دنیا در آینده بیشتر نام منطقه ویژه پارسیان را خواهند شنید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزیره هرمز؛ قطب گردشگری خلیج فارس در نوروز ۱۴۰۲/ فعالیت ۶۰ اقامتگاه بوم گردی هرمز طی نوروز

ی اسفند ۱۴ , ۱۴۰۱
محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هرمز در سال‌های اخیر طی ایام نوروز به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری استان مطرح است. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: به همین دلیل با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته جهت ورود […]