رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ گیلان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان گفت: در این مدت ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.

به گزارش راد، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: شمال کشور دارای ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی بوده که ۳۰ درصد آن متعلق به استان گیلان است.وی ادامه داد: استان گیلان دارای بیش از ۲۷۰ کیلومتر ساحل بوده که باید به این مقادیر مسیرهای تالابی و رودخانه های قابل قایقرانی را افزود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به استقبال هموطنان از گردشگری دریایی در استان گیلان، خاطرنشان کرد: طرح گردشگری دریایی استان گیلان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت و در این مدت ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.

یونسی افزود: در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان بیش از ۱۰۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۱۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۸ شناور عملیات امداد و نجات گردشگران دریایی را برعهده داشتند، اذعان داشت: در مدت مذکور ۶ فروند شناور تخصصی متعلق به بنادر و دریانوردی گیلان با مشارکت ۱۲ فروند قایق همیاران ناجی و همچنین ۱۸ ناظر در تامین ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان گیلان فعالیت داشتند و به ۵۵ نفر گردشگر نیز امداد رسانی کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به وجود ۴۱ مرکز گردشگری دریایی در استان گیلان، تصریح کرد: اطلاع رسانی های بسیار در راستای راهنمای گردشگری دریایی ایمن از طریق پخش بروشور، نصب بنر و پخش در تلویزیون شهری صورت گرفت و بازدید میدانی مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی ایمنی محور از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این مراکز، بازنگری و نصب ۴۱ علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین المللی انزلی، ارتقاء سطح تجهیزاتی همیاران ناجی در سواحل استان، لایروبی حاشیه بلوار انزلی برای ایمن و فعال سازی تردد شناورهای تفریحی اتحادیه تعاونی قایقرانان و همچنین انجام گشت های منظم روزانه شناورهای امدادی در محدوده های پر ترافیک دریایی از جمله اهم اقدامات در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان بوده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عبور ۹ میلیون و۳۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی از قلمرو ایران

د فروردین ۲۱ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا از سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای، «داریوش امانی» با اشاره به رشد حدود یک درصدی ترانزیت جاده‌ای نسبت به سال قبل و رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ (سال قبل از شیوع ویروس کرونا)، اظهار داشت: علی‌رغم تغییر نسبی از نظر تناژ، از نظر […]