تعمیر اساسی و نصب اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی، انتقال و نصب اسکله فلزی شناور در بندر ابوموسی در راستای حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی بنادر مسافری انجام شد.

به گزارش راد، فریدون پیشدار از انجام  تعمیر اساسی و نصب اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی هبر داد و افزود: تعمیر و نصب اسکله ها  در جزایر و بنادر کشور ضمن حفظ ظرفیت عملیاتی بنادر ،ضریب ایمنی تردد دریایی نیز در حد مطلوب ارتقا خواهد یافت .

وی مبلغ هزینه شده برای  انجام تعمیرات زیرآبی این اسکله شناور را حدود ۱۵ میلیارد ریال اعلام کردو گفت :هزینه های مربوطه توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این اسکله نیز بیان کرد: اسکله یاد شده دارای ۱۲ متر طول، ۱۰ متر عرض و حدود ۲ متر ارتفاع دارد و کاربری این نوع اسکله فلزی شناور برای پهلوگیری شناورهای جستجو و نجات و سایر شناور ها استفاده می‌شود.

به گفته پیشدار اسکله‌های فلزی شناور در بیش از یک دهه کار آیی خود را به اثبات رسانده و با توجه به حرکت عمودی همزمان با جزر و مد عدم  نیاز  به تغییر در طناب‌های مهار، بیش‌ترین ضریب ایمنی به خصوص در حمل و نقل مسافر، گردشگر، جستجو و نجات را داراست.

وی تاکید کرد: این نوع اسکله‌ها باید به صورت دوره‌ای و زمان بندی تعمیر اساسی شده و بخش‌های زیر آبی آن نیز مورد بازرسی قرار گیرند

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تعویض نقاط ضعیف شده و سیستم حفاظت آن‌ها برای دوره‌ای حداقل پنج سال کمترین خوردگی بدنه زیرآبی بر روی این شناورها ایجاد می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت کشتی‌های هزار تنی در بندر محمدعامری

س اردیبهشت ۱۲ , ۱۴۰۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با احداث یک پروژه در بندر محمدعامری تنگستان این بندر مهیای پذیرش کشتی‌های هزار تنی می‌شود. به گزارش راد،  محمد شکیبی نسب در بازدید از  پروژه یاد شده اظهار کرد: پروژه احداث اسکله ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شده و اکنون در مراحل […]
ساخت کشتی‌های هزار تنی در بندر محمدعامری