بیش از هشت هزار هکتار اراضی جاسک مستعد پرورش میگو است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: جاسک ظرفیت تولید هشت‌هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو دارد و در این شهرستان چهار مرکز تکثیر با ظرفیت تولید ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو درحال بهره‌برداری است.

به گزارش راد، مسعود بارانی در دیدار با فرماندار جاسک در راستای توسعه و ارتقای تعامل و رفع موانع تولیدات شیلاتی این شهرستان افزود: همچنین هفت گروه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید پنج‌هزار و ۸۰۰ تن ماهی در جاسک مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی بیان کرد: دسترسی شهرستان جاسک به آب‌های عمان و آب‌های آزاد باعث شده این منطقه ساحلی در بحث تامین مواد اولیه کارخانه‌های تن ماهی و صید در آب‌های دور از موقعیت ویژه‌ای بهره‌مند شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه بر رفع موانع تولید، تسهیل در تولید، تلاش در راستای ارتقای تولید با بهره‌گیری و ارتقای تعامل همکاری با شیلات جاسک به عنوان محورهای اصلی تاکید کرد و گفت: این شهرستان از جایگاه ویژه‌ای در صید و صیادی استان و کشور برخوردار است.

بارانی ادامه داد: بیش از پنج هزار و ۱۰۰ نفر صیاد با افزون بر ۸۰۰ فروند شناور صیادی در جاسک مشغول صیل و صیادی هستند.رییس شیلات جاسک نیز در این نشست از تخلیه ۴۰۰ تن صید ماهیان آب‌های دور دراین شهرستان خبر دادو گفت: تا پایان فصل صید پنج هزار تن ماهی صید می شود.

علی اصغر زارعی افزود: بیشتر صید هدف این شناورها تن ماهیان است که در آب‌های بین المللی و دور از ساحل صید می‌شوند.وی ادامه داد: ماهی‌های صید شده این شناورها تامین کننده مواد اولیه کارخانه های تن ماهی است و به استان‌های مختلف کشور ارسال می‌شود.

رییس شیلات جاسک با بیان اینکه در سالجاری ۱۵ فروند لنج صیادی آب‌های دور در شهرستان جاسک فعالیت می‌کنند، گفت: شناورهای آب‌های دور بسته به گنجایش سردخانه تا ۲۰۰ تن در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه صید می‌کند.زارعی با اشاره به اینکه صید آب‌های دور در شهرستان جاسک از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر خرداد سال بعد ادامه دار، تصریح کرد: در هر فروند شناور صیادی لنج آب‌های دور حدود ۲۵ نفر صیاد به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند.

فرماندار جاسک نیز با اشاره به فعالیت‌های خوب شیلاتی صورت گرفته در این شهرستان گفت: کلنگ زنی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و پنج میلیون قطعه ماهیان دریایی در این شهرستان از جمله اقدامات مهم دولت مردمی در حوزه شیلات و جلب رضایت مردم است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور نیروهای .S.N.S.F سپاه روی ۳۲ کشتی تجاری

چ اردیبهشت ۲۰ , ۱۴۰۲
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هفتمین سالگرد شهادت سردار محمد ناظری گفت: او مرد اولین‌هاست، از اولین حضور در اقیانوس‌ها گرفته تا اولین مجری عملیات‌های برون‌مرزی و مقابله با دزدان دریایی و آموزش نیروهای مقاومت در منطقه. […]
حضور نیروهای .S.N.S.F سپاه روی ۳۲ کشتی تجاری