سازوکار روابط تجاری گمرک بوشهر با بنادر عربستان فراهم شود

استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه خاص استان در عرصه فعالیت‌های گمرکی گفت: افزایش تردد شناورهای تجاری و باری در بنادر استان بوشهر نشان از رشد اقتصادی است.

به گزارش راد، احمد محمدی‌زاده  در نشست با مسئولان و کارکنان گمرک بوشهر اظهار کرد: گمرکات استان بوشهر جایگاه مهمی در عرصه تجارت ایران دارند به‌گونه‌ای که ۲۵ درصد صادرات و واردات کالاهای تجاری کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان بوشهر در عرضه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر دارای تاریخی طولانی در عرصه تجارت و بازرگانی به ویژه تجارت دریایی است و افزایش تردد شناورهای تجاری و باری در بنادر استان رشد اقتصادی را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: گمرکات زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان بوشهر هستند و نیاز است به امکانات هوشمند، سیستمی، پیشرفته و فناوری‌های روز مجهز شوند.

محمدی زاده با اعلام این که بوشهر همواره در طول تاریخ در عرصه تجارت و بازرگانی و اقتصاد فعالیت داشته، گفت: اوج فعالیت تجاری استان بوشهر مربوط به انتهای دوره قاجار است که قطب تجارت و بازرگانی ایران بود و در این دوره ۱۴ کنسولگری کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در بوشهر فعالیت می کردند.

وی ادامه داد: تأکید بر حفظ جایگاه بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی مهم و یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌ها در سال مهار تورم و رشد تولید نقش گمرکات است.

استاندار بوشهر ادامه داد: افزایش تردد شناورهای تجاری و باری از بنادر استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن نشان از رشد اقتصادی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی و تصویب ۸ مصوبه

چ اردیبهشت ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، سید ابراهیم رئیسی در دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی که عصر دیروز سه‌شنبه پس از ۶ سال وقفه و برای اولین بار به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه صنایع دریایی صورت گرفته است، […]