هوای شهر بندری ماهشهر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد/ شهروندان تردد‌های درون شهری را کاهش دهند

هوای شهر بندری ماهشهر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد/ شهروندان تردد‌های درون شهری را کاهش دهند

به گزارش خبرنگار مانا، بنا بر گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، در شبانه روز گذشته، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شهر ماهشهر با شاخص ۱۵۸ میکروگرم بر مترمکعب، در وضعیت قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفته است.

نشست و سکون هوا (اینورژن)، فعالیت صنایع و کاهش سرعت باد از عوامل آلودگی هوا و افزایش میزان آلاینده‌های جوی در ماهشهر هستند. ماهشهر قطب نخست صنایع پتروشیمی کشور است به طوری‌که ۲۶ واحد پتروشیمی در این شهر بندری فعال هستند.

مرکز بهداشت خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان که در شرایط هوای “ناسالم” هستند، خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران و ونزوئلا ۱۹ سند همکاری امضاء کردند

د خرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، مراسم امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه ایران و ونزوئلا در حضور رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه حاضر ۱۹ سند و تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.  همکاری و مشارکت در حوزه‌هایی همچون «ارتباطات و فنّاوری اطلاعات، انرژی،‌ بیمه، حمل‌و‌نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، […]