بهره‌برداری از دومین نیروگاه بادی فراساحلی بزرگ جهان در هلند

شرکت انرژی دانمارکی اورستد ساخت بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی هلند به ظرفیت ۷۵۲ مگاوات را به پایان رساند.

توربین بادی دریایی فراساحل آمریکا
زمان مطالعه: 1 دقیقه

 به گزارش مارین‌پرس، شرکت اورستد اعلام کرد این نیروگاه بادی در حال حاضر دومین نیروگاه بادی فراساحلی بزرگ جهان است و برق تولید این نیروگاه برای تامین نیاز حدود یک میلیون خانوار هلندی کفایت خواهد کرد.

نیروگاه بادی بورسل ۹۴ توربین در منطقه ای به وسعت ۱۱۲ کیلومتر مربع در دریای شمال دارد و در حدود ۲۳ کیلومتری سواحل هلند واقع شده است.

شرکت اورستد در مناقصه ای در سال ۲۰۱۶ برنده قرارداد ساخت این نیروگاه بادی شده بود. دولت هلند از آن زمان مجوز ساخت نیروگاههای بادی با مجموع ظرفیت ۲۸۰۰ مگاوات را در چهار محل دیگر در دریای شمال صادر کرده و برای قیمت برق در سه مناقصه آخرین هیچ یارانه ای پیشنهاد نکرده است.

دولت هند قصد دارد برای تولید ۶۱۰۰ مگاوات برق از طریق نیروی بادی، چهار مناقصه دیگر در پنج سال آینده برگزار کند.

انرژی تولید شده از سوی منابع تجدیدپذیر نظیر بادی، خورشیدی و بیوماس یا زیست توده حدود ۹۰ درصد از انرژی مورد استفاده در هلند در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ۷.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داد.

به گزارش مارین‌پرس، دولت هلند تامین ۴۰ درصد از برق مورد نیازش از طریق نیروگاههای بادی تا سال ۲۰۳۰ را هدف گرفته و پنلهای خورشیدی هم قرار است تا آن زمان ۳۰ درصد دیگر از برق مورد نیاز این کشور را تولید کنند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پایش لحظه‌ای موقعیت مکانی شناورها با سامانه ایرانی

ش آذر 8 , 1399
محمد جابری، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: سامانه‌ای برای پایش لحظه به لحظه شناورها و سیستم هوشمند مدیریت مصرف انرژی، مبتنی بر اینترنت اشیا عرضه کرده‌ایم.
سیستم پایش شناورها- Monitoring Of Vessel System

شاید برای شما جالب باشد