ضرورت تدوین سند خلأهای فناوری در بخش آبزیان و شیلات

زمان مطالعه: 1 دقیقه

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی بر ضرورت تدوین سند خلأهای فناوری در بخش آبزیان و شیلات تاکید کرد.

به گزارش مرین‌پرس، کاظم خاوازی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی در نشست تخصصی زنجیره ارزش شیلات که با هدف بررسی وضعیت موجود و نیازهای آینده این صنعت برگزار شد، با اشاره به اینکه رشد صنعت شیلات به یک همکاری همه‌جانبه نیازمند است، گفت: یکی از اولویت‌ها در این حوزه تبیین پروژه‌های جریان‌ساز اقتصادی بزرگ در بخش شیلات است.

 وی تهیه سند خلأهای فناوری در بخش آبزیان و شیلات را نیز دیگر ضرورتی دانست که باید در این حوزه به شکل جدی دنبال شود.

خاوازی ادامه داد: توسعه زنجیره‌های ارزش‌آبزی پروری و توانمندسازی جوامع روستایی با رویکرد آبزی‌پروری در آبهای شور را نیز باید در اولویت قرار دهیم.  

حسینعلی عبدالحی، عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در خصوص بندهای شیلاتی سند امنیت غذایی که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، سخن گفت و ادامه داد: همسو کردن برنامه‌های توسعه شیلات با برنامه‌های ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی یک ضرورت است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در ادامه این نشست، رضا عسگری، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور نیز به بررسی وضعیت موجود، کاستی‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی و طرح‌های نوآورانه جهت توسعه زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و اقتصاد دریا پرداخت.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به گل نشستن ۱۰۰ نهنگ در ساحل استرالیا؛ ۵۰ نهنگ تلف شدند+( تصویر)

چ مرداد 4 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مانا: نزدیک به ۱۰۰ نهنگ خلبان روز گذشته در ساحلی در استرالیای غربی به گل نشستند و مقامات استرالیایی اعلام کردند که از میان آن‌ها ۵۱ نهنگ تا امروز تلف شده‌اند و تلاش‌ها برای نجات ۴۶ نهنگ زنده همچنان ادامه دارد.  این نهنگ‌های خلبان باله‌بلند و […]

همچنین بخوانید: