تعمیر کشتی 330 هزار تنی در ایزوایکو اتفاق بزرگی است/ باید تجارت ملوانی را در هرمزگان رونق دهیم

استاندار هرمزگان از تعمیر کشتی 330 هزار تنی در ایزوایکو برای اولین بار به عنوان یک اتفاق بزرگ و یک موفقیت بی‌سابقه در کشورمان یاد کرد.

کشتی ایران اراک ساخت داخل در کشتی سازی ایزوایکو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست استانداران سراسر کشور با معاون اول رئیس جمهور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، نکات مهمی را در زمینه اقتصاد دریامحور و ضرورت استفاده هرچه بیشتر از مواهب دریایی کشور بیان کرد.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید.

 پرورش ماهی و میگو در استان‌های ساحلی با استفاده از آب دریا، دو ظرفیت بسیار مهم در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری در استان‌های ساحلی جنوب کشور به ویژه هرمزگان محسوب می‌شوند.

 باید با تخصیص منابع از این حوزه حمایت صورت گیرد تا جهش خوبی در زمینه پرورش ماهی و میگو ایجاد شود که این امر موجب اشتغال‌زایی و تثبیت و افزایش جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور خواهد شد. در این زمینه کارهای خوبی در استان هرمزگان آغاز شده است که تداوم آنها به حمایت دولت نیاز دارد.

یکی از ظرفیت‌های خوب در هرمزگان، تجارت ملوانی است. ما باید با ایجاد کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جهت رفع مشکلات و اجرایی شدن مناسب آیین نامه قانون تجارت ملوانی اقدام کنیم. این حرکت می‌تواند به رونق زندگی مردم ساحل نشین نیز کمک کند.

یکی دیگر از وجوه تجارت ملوانی، ایجاد امکان صادرات محصولات تولیدی در استان و در مقابل آن واردات کالاهای مورد نیاز با استفاده از ظرفیت لنج‌ها و ملوانان هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی کشور است که به رفاه و رضایتمندی بیشتر مردم می‌انجامد.

کشتی‌سازی در هرمزگان، یک ظرفیت عظیم ملی بشمار می‌رود که توانایی وسیعی در حوزه مهندسی و نیروهای فنی در عرصه کشتی سازی در هرمزگان وجود دارد.

 برای نخستین بار تعمیر کشتی‌های ۳۳۰ هزار تنی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس انجام شد و توانمندی بسیاری در حوزه ساخت کشتی نیز در این مجموعه وجود دارد که برای حمایت بیشتر از این صنعت کارگروهی به زودی راه اندازی می‌شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد صیدگاه مصنوعی در بوشهر ممنوع شد

پ تیر 19 , 1399
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی هرگونه استفاده از لاستیک‌های خودرویی برای ایجاد صیدگاه مصنوعی ماهی در این استان ممنوع شد.
ایجاد صیدگاه مصنوعی در بوشهر ممنوع شد

شاید برای شما جالب باشد