ساخت و به‌ آب اندازی اولین شناورهای سه موتوره خدماتی

اولین شناورهای سه موتوره از نوع خدماتی در شرکت کشتی سازی ناخدای جزیره بوشهر و تحت نظارت موسسه رده بندی آسیا، ساخته و به آب اندازی شد.

به گزارش مارین‌نیوز، شناورهای آدیش ۳ و ۴ به طول ۴۲/۵  متر در ابتدای سال ۹۵ کیل گذاری شده اند که شناور آدیش3 در ابتدای سال ۹۷ و آدیش4 در مرداد ۹۸ تحت نظارت موسسه رده بندی آسیا، آب اندازی و تحویل شده است.

از مزایای شناورهای آدیش ۳ و ۴، آتشخوار بودن آن است و با توجه به دارا بودن ۳ موتور و طول ۴۲/۵ متر، به عنوان اولین شناور با مشخصات مذکور، در شرکت کشتی سازی ناخدای جزیره طراحی و ساخته شده است.

از مزایای این شناورها، فضای بیشتر عرشه و مخازن بزرگتر حمل سوخت، جهت حمل مواد، آذوقه و سوخت است. این مشخصات، به منظور تامین نیاز سکوها و سازه های فراساحلی است.

این شناور ها به منظور رفع نیاز های صنایع نفت و گاز منطقه، تحت نظارت موسسه رده بندی آسیا طراحی و ساخته شده است. شناورهای فوق دارای عرض ۱۱ متر و عمق۴/۳  متر می باشند.

قدرت سیستم پیشرانه شناور “آدیش ۴″، ۳۰۰۰ اسب بخار بوده و توان دیزل ژنراتور ها، نزدیک به ۴۵۰ کیلوات می باشد. شناور آدیش ۴ دارای دو پمپ آتشخوار به توان ۶۳۰ کیلو وات است و توانایی جابجایی ۲ میلیون ۴۰۰ هزار لیتر آب در ساعت را دارد.

شناور مذکور، دارای نشان کلاس آتش نشانی نوع ۱ (Fire-Fighting 1) بوده و توانایی پرتاب آب به میزان ۱۲۰ متر را داراست.

مشخصات شناور:

مشخصات شناور خدماتی آدیش

منبع: موسسه رده‌بندی آسیا

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌برداری از سایت بانکرینگ قشم تا پایان سال

چ مرداد 23 , 1398
مدیر عامل کشتیرانی گفت: در تلاش هستیم با همکاری وزارت نفت سوخت کم سولفور را در سایت بانکرینگ ستارۀ قشم در اختیار کشتی‌ها قرار دهیم.
محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی

شاید برای شما جالب باشد