معاون فرماندار: نیازمند سرمایه‌گذار در بخش موتور شناورهای دریایی هستیم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

حسین باباخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مرین‌پرس با موضوع شناورهای مسافری اظهار داشت: شرکت‌های سازنده شناور به خصوص شناورهای مسافری در استان و کشور وجود دارند اما موتور اکثر شناورها وارداتی است و نبود مجموعه صنعتی برای تولید موتور شناورها به یکی از موضوع‌های مهم شهرستان تبدیل شده که هزینه‌های نگهداری شناورها را بالا برده است.

وی ادامه داد: همین امر سبب نیاز به واردات موتور و قطعات آن برای تولید و نگهداری شناورها شده که این برای صاحبان شناورها بیشتر ملموس است و زمانی برای مردم محسوس می‌شود که نرخ بلیت شناورهای مسافری همراه با افزایش نرخ ارز افزایشی می‌شود.

معاون برنامه ریزی فرماندار بندرعباس اشاره کرد: مالکان شناورهای مسافری با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های تعمییر و نگهداری وسایل نقلیه خود و در راستای همخوان کردن درآمد هزینه، در سال گذشته تقاضای افزایش نرخ کرایه را داشتند و در همین راستا نیز نرخ کرایه سفرهای دریایی افزایش یافت.

باباخانی اضافه کرد: مسوولان مختلف بر توسعه صنایع دریایی تاکید داشته‌اند اما هنوز به آن مرحله‌ای که باید برسییم نرسیده‌ایم و چنانچه سرمایه گذاری برای فعالیت در این بخش تمایل داشته باشد می‌تواند از همکاری فرمانداری بندرعباس بهره‌مند شود.

معاون برنامه ریزی فرمانداری بندرعباس گفت: شهرستان بندرعباس و سایر شهرستان‌های ساحلی در فرمانداری خود به مدیریت یا معاونت دریایی نیاز دارند تا بتوانند سریع‌تر امور مرتبط با ساحل و دریا را انجام دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرثیه ای برای ناو پشتیبانی خارک که هفته گذشته غرق شد!

س خرداد 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس روز دوشنبه 11 خرداد ماه امسال بود که ناو پشتیبانی خارک نیروی دریایی ارتش دچار حریق شد و با وجود تلاش فراوان برای مهار آتش، غرق شد. به گزارش مرین‌پرس، عملیات مهار آتش حدود 20 ساعت طول کشید اما نتیجه بخش نبود و سرانجام این […]

همچنین بخوانید: