منطقه آزاد چابهار ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری و صادرات دارد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری و صادرات دارد، گفت: می‌توان از ظرفیت چابهار هم برای صادرات به هند و پاکستان استفاده کنیم و توان تجاری این منطقه را افزایش دهیم. از این رو نمایشگاه با حضور ١۴٠ تاجر خارجی و ۱۰۰ شرکت در این منطقه برگزار شده‌ است.

مهدی ضیغمی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تجارت آزاد با کشورهای مختلف از جمله پاکستان با وجود بیش از یک‌هزار کیلومتر مرز خاکی و وجود زیرساخت‌های مرزی موجب توسعه و رونق سیستان و بلوچستان می‌شود.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: وظیفه اصلی سازمان توسعه تجارت تسهیل صادرات است و در بحث برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق مرزی برای صادرات ویژه صادرات به پاکستان برنامه ویژه داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجارت بین ایران و پاکستان ٢ میلیارد دلار است که در تفاهم نامه‌های انجام شده این عدد به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند و برای تحقق این هدف سند تدوین شده‌ است.

وی افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه با پاکستان درباره تجارت آزاد اقدامات خوبی انجام می‌شود. همچنین در سالجاری تجارت آزاد با سوریه منعقد شد و برقرار تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا و ونزوئلا برنامه‌های بعدی سازمان توسعه تجارت است و امیدوارم با عزمی که وجود دارد به سرعت این اهداف محقق شوند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش ۴۰ درصدی درآمد کانال سوئز در پی ایجاد بحران در دریای سرخ

چ دی 27 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه اداره کانال سوئز اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۴ با توجه به بحران دریای سرخ درآمد این کانال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و ترافیک کشتی‌ها ۳۰ درصد پایین آمده است. به گفته دریا سالار «مونیر محمد ربیعی»، مدیر عامل […]
کانال سوئز

همچنین بخوانید: