باید اقتصاد اقیانوسی را با نقش آفرینی جوانان دنبال کنیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین همایش ملی «تمدن دریایی- مسیر پیشرفت» گفت: امروز ما باید از اقتصاد دریامحور عبور کرده و به اقتصاد اقیانوس‍ها توجه کنیم و نگاهی به محدودیت‍ها نداشته باشیم و آینده را ببینیم.

به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین همایش ملی «تمدن دریایی- مسیر پیشرفت» که صبح روز گذشته در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امروز اگر ما در سکو و قله ای ایستاده ایم باید یادمان باشد که عامل اصلی مادران و بانوانی هستند که نه تنها سربازانی را برای توسعه کشور پروش می‍دهند، بلکه خود نیز وارد عرصه توسعه دریا شده و بدون هیچ ترسی از دریا به نقش آفرینی می ‌پردازند.

وی ادامه داد: رویکرد اسناد بالا دستی کشور بر توسعه دریامحور با تاکید بر نقش آفرینی جوانان در این عرصه تنظیم شده‌ اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشکر از دولت و مجلس گفت: خوشبختانه دولت و مجلس در دوره جدید بسیار خوب عمل کرده ‌اند؛ چراکه دریا عرصه ای است که یک کار گروه هماهنگ را می طلبد.

امیردریادار ایرانی با اشاره به بیات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اهمیت توسعه دریامحور تاکید کرد: امروز ما باید از اقتصاد دریامحور عبور کرده و به اقتصاد اقیانوس‍ها توجه کنیم و نگاهی به محدودیت‍ها نداشته باشیم و آینده را ببینیم. یک روز اندیشمندان آمریکایی می‌گفتند ایران هیچ گاه به سواحل اندونزی نمی ‌رسند، اما امروز با توکل به خداوند متعال و دانش و تخصص بومی نه تنها اقیانوس آرام و اطلس بلکه دور دنیا را توانستیم با اقتدار عبور کنیم.

وی افزود: در زمان ماموریت ناوگروه ۸۶، یک ناو شکن در اندازه ناوشکن دنا در حال عبور از اقیانوس آرام، غرق شده بود و بسیاری با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که ناو آمریکایی غرق شده است و شما این ماموریت را ادامه ندهید؛ اما ما ادامه دادیم و این کار بزرگ با خواست خداوند متعال انجام شد و حیرت جهانیان را در پی داشت.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به مسائل پیش آمده در مسیر ناوگروه ۸۶ گفت: برخی کشور ها از جمله فرانسه و آمریکا بحث تحریم ناو گروه ۸۶ را دنبال کردند اما همه این تحریم‍ها شکست خورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: ما باید اقتصاد اقیانوسی را دنبال کنیم و این مهم با نقش آفرینی جوانان و به ‌ویژه بانوان شدنی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریا جور خشکسالی ایران را می ‌کشد

پ دی 21 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه بارندگی ایران به طور متوسط در 20 سال اخیر 20 درصد کم شده و صنعت آب قصد دارد با افزایش سهم منابع دیگر نظیر دریا، این کمبود را تا پایان سال 1405 جبران کند. به گزارش مارین نیوز، فصل پاییز و یک ماه از زمستان در […]

همچنین بخوانید: