بیش از ۸۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور صورت می گیرد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۱۰۰ درصد تجارت ایران، ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، محمدعلی حسن زاده عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیرعامل، مشاور و مدیران میانی شرکت توسعه تجارت زندگی با موضوع بررسی وضعیت قرارداد بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کشور، اظهار داشت: در سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین همه دستگاه های دولتی داریم.


وی افزود: سرمایه گذاران نیز مشتاق و متقاضی حضور در سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایه گذاری هستند.


معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال تعرفه های خدمات مواد معدنی اعم از تخلیه، بارگیری، انبارداری و … را افزایش داده ایم، گفت: تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در مجلس شورای اسلامی است که تا چند ماه دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت. 


حسن زاده بیان داشت: همچنین سه نفر از وزرای اقتصادی دولت در نامه ای تأکید کرده اند که بحث تسری قوانین و مقررات مناطق آزاد به بندر چابهار از اولویت های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.


وی افزود: درصورت تصویب این طرح، کمک های شایانی در حوزه تخفیفات، تسهیلات و مالیات صورت می پذیرد.


معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش بنادر کشور در تجارت ایران بیان کرد: از ۱۰۰ درصد تجارت ایران، ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد که درواقع عمده تجارت ما با دنیا از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود.


حسن زاده همچنین خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ درصد خدمات انبارداری کشور فقط ۳ درصد آن را شرکت انبارهای عمومی ارائه می کند و ۹۷ درصد این خدمات را بخش خصوصی انجام می دهد که این امر توجه بیش از پیش به بخش خصوصی را نشان می دهد.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پنج نفتکش غول آسایی که از رده خارج شدند

ش تیر 8 , 1398
با پیشرفت چشمگیر صنعت کشتی‌سازی در دهه‌های اخیر، مالکان کشتی و شرکت‌های کشتیرانی، کشتی‌های بزرگتری را سفارش می‌دهند که نفتکش‌ها نیز این قاعده مستثنی نیستند. سفارش‌های جدید به معنی از رده خارج شدن کشتی‌های قدیمی‌تر هستند. در این مطلب قصد داریم به 5 نفتکش که در زمان ساخت خود رکوددار محسوب می‌شدند اما الان اوراق شده اند بپردازیم.

شاید برای شما جالب باشد